Tweestapsverificatie (2 factor authentication) is een verplichte extra beveiliging voor je account. Je gebruikt, naast je normale logingegevens, een code op je mobiele telefoon om in te loggen.
Zo stel je de tweestapsverificatie in:
- Stap 1: Log in op mijn.directklantcontact.nl
- Doe dit in je browser, dus niet in de mobiele app.
- Stap 2: Navigeer naar ‘Alle instellingen’
- Stap 3: Navigeer naar ‘Wachtwoord en beveiliging’
- Stap 4: Klik op de button ‘Tweestapsverificatie instellen’
- Stap 5: Installeer een authenticator app op je telefoon (of open de app die je al hebt)
- In de App Store of Google Play download je een authenticator app. De meest gebruikte apps zijn:
- Google Authenticator – klik hier voor meer informatie
- Microsoft Authenticator – klik hier voor meer informatie
- Twilio Authy – klik hier voor meer informatie
Heb je één van deze apps al geïnstalleerd of gebruik je een andere authenticator app? Dan kun je deze stap overslaan.
- In de App Store of Google Play download je een authenticator app. De meest gebruikte apps zijn:
- Stap 5: Scan de QR code die je ziet staan op het scherm in Mijn DIRECT Klantcontact met behulp van je authenticator app.
- Hoe je dit doet hangt af van de authenticator app die je gebruikt. Vaak kun je vanuit het beginscherm een account toevoegen door een QR code te scannen.
- Stap 6: Voer de gegenereerde code in.
- Voer de gegenereerde code uit de app in in het invulveld op het scherm in Mijn DIRECT Klantcontact, en klik op ‘inschakelen’.
Vanaf nu is je account extra goed beveiligd!
Problemen met de tweestapsverificatie?
Neem dan contact met ons op via 026 - 373 66 00 of helpdesk@directklantcontact.nl. We kunnen je dan verder helpen met het resetten van je tweestapsverificatie.